Szigorú számadású nyomtatványok vásárlására vonatkozó szabályok
Tisztelt Vásárlónk!
Szigorú számadású nyomtatványt (számlatömb, számlalap, nyugta) csak az üzletben lehet megvenni vagy átvenni, mivel a jogszabályi háttér olyan dokumentumok bemutatását kéri, melyeket scan-elt formában nem fogadhatunk el.
Vásárláskor vagy átvételkor az alábbi dokumentumokat kérjük bemutatni:
- 30 napnál nem régebbi cégkivonat,
- átvevő személyi igazolványára,
- átvevő adókártyája,
Amennyiben az átvevő személy nem a cég aláírásra jogosult képviselője, abban az esetben
szükséges:
- meghatalmazás a cég aláírásra jogosult képviselőjétől,
- aláírási címpéldány.
Ezekkel a feltételekkel nem a vásárlást kívánjuk megnehezíteni, csupán az előírásoknak megfelelni.
Alább a NAV tájékoztatóját idézzük:
"... a forgalmazónak/alforgalmazónak kötelezettsége a nyomtatvány értékesítése során a vevő adatainak és a vevő nevében eljáró személy adatainak hitelt érdemlőségéről meggyőződni, így amennyiben a vevő a nevét, címét és adóazonosító számát hitelt érdemlően (pl. személyi igazolvány, meghatalmazás, aláírási címpéldány, cégbírósági végzés, adószám igazolására szolgáló NAV bejelentő lap, stb.) nem tudja igazolni, részére a forgalmazó nyomtatványt nem értékesíthet. A forgalmazónak/alforgalmazónak a vevő adatait saját nyilvántartásaiban rögzítenie kell."
Megértésüket köszönjük!